Toerusting bekeerlingen Iran

In weinig landen hebben christenen het zo moeilijk als in Iran. Om stand te houden is toerusting broodnodig, maar dit kan niet in het land zelf. In een land in de regio ontvangen nieuwe gelovigen in het diepste geheim onderwijs.

  • Contact met andere christenen is schaars en wordt daarom als zeer bemoedigend ervaren

    Contact met andere christenen is schaars en wordt daarom als zeer bemoedigend ervaren

Broodnodige ondersteuning voor pasgelovigen

HVC ondersteunt de toerusting van pasgelovige christenen. Deze toerusting kunnen ze niet krijgen in het land zelf. Het risico op ontdekking is veel te groot. Daarom worden deze christenen uitgenodigd naar een land in de regio. Op een geheime locatie komen zij samen voor een twee weken durende training. Daar ontvangen zij verder onderwijs over het geloof en hoe zij moeten omgaan met de verdrukking die in Iran onvermijdelijk is.

Daarnaast is er onderwijs in een christelijke levensstijl. In een door moslims gedomineerde samenleving leren zij dat niet van hun omgeving en contact met andere christenen is schaars. Tijdens deze twee weken wordt hieraan daarom veel aandacht geschonken.

Steun dit project

Toegenomen honger naar het Evangelie

In Iran kunnen christenen niet openlijk vertellen dat ze in de Heere Jezus geloven en velen komen in het geheim samen. De Iraanse autoriteiten doen er alles aan om huiskerken op te sporen. Wie daar betrapt wordt, loopt het risico op een fikse celstraf, inclusief de martelingen die erbij horen. Toch vindt het Evangelie ook in dit land zijn weg. In Iran heerste al langer teleurstelling in de islam. Door de wreedheid van het regime is die teleurstelling alleen maar sterker geworden. In hun boosheid zoeken Iraniërs naar antwoord op hun vragen en nieuwe hoop. Meerdere contacten berichten HVC over toegenomen openheid voor het Evangelie. Het is daarom van belang om Iraniërs ondergronds in contact te brengen met het Woord van God, ondanks de grote risico’s die dat met zich meebrengt.

Help de ondergrondse gelovigen in Iran

Ondergrondse huiskerken

De cursisten die deelnemen aan de toerusting maken in Iran deel uit van kleine, ondergrondse huiskerken of worden daarin opgenomen. De ondergrondse huiskerken bestaan uit zo’n 5 tot 8 christenen. Om risico's zo veel mogelijk te verkleinen, opereren de kerken onafhankelijk van elkaar. Na de cursus beginnen deelnemers het Evangelie voorzichtig te delen. Vaak valt in hun islamitische omgeving hun verandering in levensstijl op, en dat biedt opening voor gesprek. Andere cursisten worden leider van een groep christenen en organiseren samenkomsten.

Nog vele nieuwe gelovigen verlangen ernaar om deel te nemen aan deze toerustingscursus. Maakt u dit voor hen mogelijk?

Help de vervolgde, maar groeiende Kerk in Iran

Met een gift van 400 euro geeft u een Iraanse christen de mogelijkheid de reis naar het buitenland te maken en deze belangrijke cursus te volgen. Ook met een deel van dit bedrag bent u hen geweldig tot steun. Hartelijk dank! 

Betaalmethode

Selecteer uw bank

Gegevens




Uw gegevens verwerken wij met respect voor uw privacy 

Nieuws over dit project

Blijf betrokken

Ontvang het laatste nieuws over christenvervolging via e-mail (circa 2 e-mails per maand) of per post en leef mee met vervolgde christenen!